dilluns, 10 d’octubre del 2011

CARTA OBERTA ALS CONVERGENTS DE REUS


Carta oberta als Convergents de Reus sobre les banderes espanyoles.

Jo podria entendre’m amb un espanyol en molts àmbits, de fet, a la meva feina i en el dia a dia, m’ hi entenc i puc compartir amb ells interessos i tenir opinions concordants en determinats temes. El que no podria fer mai és transigir o negociar algunes qüestions que formen part de la meva consciència personal. Hi ha línies que son impossibles de traspassar sense trair-me a mi mateix perquè formen part d’allò irrenunciable que configura la meva ètica personal i determina la meva escala de valors. Sóc sobiranista i això no és una definició buida de contingut ni una proclama publicitària, és una manera d’entendre el meu món i el que m’envolta i un motiu de lluita per tal de canviar una situació injusta en la que està immersa la meva nació. Això mateix crec que els hi deu passar als nacionalistes catalans de convergència, si bé, el seu principal representant a Reus, l’Alcalde Pellicer, amb els fets, demostra que, o no té consciència ni valors, o simplement, es tan espanyolista com la Sra. Alegret. Res de nou. El que em costa d’entendre és que la gent de Convergència a Reus s’empassi les banderes espanyoles i rebaixi la seva ètica personal fins a aquests extrems. No és un tema polític, ni social, és personal i ètic. No es tracta de governar millor ni de gestionar bé, es tracta de mirar-se al mirall cada matí i veure com s’és corresponsable de l’espanyolització de la nostra estimada ciutat. És passar per davant dels edificis municipals engalanats amb la bandera espanyola i no sentir vergonya d’haver participat en aquest insult cap al teu propi poble, cap als centenars de persones que un dia van lluitar i van morir per evitar un país ocupat i humiliat. És, en definitiva, preguntar-se a un mateix si el que estic fent és una acció política pel bé dels meus conciutadans o bé estic fent de comparsa d’un alcalde sense rumb i titella de l’espanyolisme colonitzador.

Personalment no entenc el pacte amb el Partit Popular però puc ser comprensiu amb la bona fe de persones que el que volien era millorar la ciutat i amb independentistes que van donar suport a Convergència perquè les alternatives no eren creïbles. Ara bé, rebaixar el somni i empassar-se les banderes espanyoles de la Sra. Alegret i del PP és un mal favor a Reus, a la pròpia ètica personal i a la credibilitat d’un projecte comú. Sense conviccions ni valors som uns miserables que demostrem, sense més, que per tal de sobreviure, ens venem al millor postor. Acotar el cap i claudicar als deliris d’una Tinent d’Alcalde que beu de les fonts del falangista Fontana és retrocedir fins a extrems dels que potser, els nostres avis, sentirien vergonya. Els guanyadors de les eleccions van ser els convergents i no els espanyols, per tant, us demano una mica de dignitat, si us plau.

Lluís Gibert

1 comentari:

  1. que es pot esperar d'un alcalde que de jove lluïa al seu rellotge una bandera espanyola i anava a pegar cartells de l'Aliança Popular, hi han testimonis !!

    ResponElimina