divendres, 1 d’abril del 2011

LES BICICLETES SÓN PER ALS PAÏSOS SERIOSOS

Reus; tercer espai 2.0

Plantejar-se el debat del bicing a Reus em sembla una autèntica frivolitat. Vagi per endavant que estic d’acord en potenciar tot allò que representi una mobilitat més racional, i en aquest context, anar a peu i en bicicleta, en una ciutat de les dimensions com Reus, sembla del tot lògic. Però implementar una cultura de la bicicleta va molt més enllà que gastar-se 250.000€ en adquirir bicicletes i dotar d’una estructura de tipus bicing tal i com es proposa des d'Iniciativa per Catalunya a Reus. La cultura de la bicicleta requereix de polítiques educatives a llarg termini, de treballar per modificar la nostra pròpia manera de fer i sobre tot i per damunt de tot, d’adequar la ciutat. Tal i com està Reus ara, vosaltres estaríeu tranquils deixant els vostres fills circulant-hi en bicicleta?. Reus no està preparada per a la bicicleta i no es tracta de posar en perill la vida dels reusencs per justificar determinades polítiques “happy flowers”. En les condicions actuals, invertir 250.000€ en aquest sentit és un pedaç, una frivolitat i una indecència. Parlem seriosament, valorem exactament què costaria adaptar la ciutat, fem números i mirem si ens els podem gastar i si ens podríem plantejar amb garanties d’èxit un Reus amb bicicletes. Adaptar els carrers, les voreres, resoldre els encreuaments, compatibiltzar espais, tot té un cost, i alt. Tot això en un context de recursos escassos, en part per la crisi, però sobre tot per l’espoli fiscal al que estem sotmesos. La veritable política per implementar l’ús de la bicicleta, passa per gestionar recursos propis, i sobre tot , passa per que no ens els prenguin. Un tercer espai parlaria d’independència com a fórmula per obtenir els recursos necessaris per tenir millor ciutats. Amb recursos suficients ens podríem plantejar un pla d’actuació a mig termini per a poder adaptar la ciutat a la bicicleta, que sens dubte, facilitaria la mobilitat i ens faria estar a tots més a gust, la independència també és per això, per viure millor  Si realment  volem un Reus adaptat a les bicicletes, establim un pla d’actuació seriós i fem números. Plantegem-nos circuits dins de la ciutat que permetin arribar a tot arreu garantint la seguretat del ciclista i estudiem-ne el cost. Veurem que mentre continuem dins del sistema de finançament que ens “ofereix” Espanya, no ens ho podem pagar, i en aquest context, molt em temo que la propera proposta seria la d’instal·lar un peatge per utilitzar els propis carrils bicis, que d’això de pagar peatges, els catalans, ja en sabem molt.. Un tercer espai no estaria en contra de les bicicletes, estaria en contra de que ens continuessin prenent més el pèl, i sobre tot, els “quartos”.

Lluís Gibert

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada