dijous, 17 de març del 2011

EXPRÓPIESE, EXPRÓPIESE,...... EXPÚLSESE

La recent expulsió del partit Solidaritat per la Independència de dos amics irreductibles em genera un sentiment de ràbia i de tristor, que fa que em sigui veritablement difícil mantenir la serenor necessària per tal d’expressar la meva opinió sense proferir algunes paraules malsonants.
Per evitar que xiulin les orelles de molta gent a la que, literalment, deploro com a éssers humans, he decidit enfocar aquest assumpte des d’ un punt de vista estrictament jurídic, (acostumat com estic a abstraurem dels sentiments i aplicar únicament  raonaments legals en el meu entorn professional). No és la meva intenció cansar el lector sobre lleis, perquè voldria que continuessin llegint aquest bloc, però sí que vull donar un parell de pinzellades per tal de que tothom tingui la informació necessària i pugui arribar a les conclusions oportunes.

D’acord a l’article 6 de la Constitución Espanyola, i ho diré en espanyol, per a que tingui més “empaque” " Los partidos políticos expresan el pluralismo político, concurren a la formación y manifestación de la voluntad popular y son instrumento fundamental para la participación política. Su creación y el ejercicio de su actividad son libres dentro del respeto a la Constitución y a la Ley. Su estructura interna y funcionamiento deberán ser democráticos".

Si continuem amb la Constitución Española de 1978, a l’article 9 ens diu que:
1. Los ciudadanos y los poderes públicos están sujetos a la Constitución y al resto del ordenamiento jurídico.
2. Corresponde a los poderes públicos promover las condiciones para que la libertad y la igualdad del individuo y de los grupos en que se integra sean reales y efectivas; remover los obstáculos que impidan o dificulten su plenitud y facilitar la participación de todos los ciudadanos en la vida política, económica, cultural y social.
3. La Constitución garantiza el principio de legalidad, la jerarquía normativa, la publicidad de las normas, la irretroactividad de las disposiciones sancionadoras no favorables o restrictivas de derechos individuales, la seguridad jurídica, la responsabilidad y la interdicción de la arbitrariedad de los poderes públicos.

I l’article 22 de l’esmentada Constitució diu:
1. Se reconoce el derecho de asociación

Ara, anem a unes quantes lleis orgàniques, també espanyoles...

Ley Orgánica 6/2002, de 27 de junio, de Partidos Políticos. 

Artícle 8
Derechos y deberes de los afiliados.
3. La expulsión y el resto de medidas sancionadoras que impliquen privación de derechos a los afiliados sólo podrán imponerse mediante procedimientos contradictorios, en los que se garantice a los afectados el derecho a ser informados de los hechos que den lugar a tales medidas, el derecho a ser oídos con carácter previo a la adopción de las mismas, el derecho a que el acuerdo que imponga una sanción sea motivado, y el derecho a formular, en su caso, recurso interno.

I per últim, la  Llei Orgànica, de 22 de marzo, reguladora del Derecho de Asociación.

Article 21.

Derechos de los asociados.
c. A ser oído con carácter previo a la adopción de medidas disciplinarias contra él y a ser informado de los hechos que den lugar a tales medidas, debiendo ser motivado el acuerdo que, en su caso, imponga la sanción.
d. A impugnar los acuerdos de los órganos de la asociación que estime contrarios a la ley o a los Estatutos.

La forma en que s’ha dut a terme l’expulsió de l’Abel Andreu i del Manel Baxerias vulnera tots i cadascun d’aquests articles, i això es fa amb la complicitat directa o indirecta de persones que se suposa que són juristes de prestigi, com per exemple un ex vocal del Espanyolíssim Consejo General del Poder Judicial o tot un catedràtic en dret constitucional espanyol.
Diuen que la Sra. Ortega, malgrat que no té la titulació, té molta psicologia, Potser sí, en tot cas constato amb un cert temor que aquests senyors de Solidaritat per la Independència, malgrat que segurament no menteixen en el seus currículums, com a juristes, son un autèntic perill.

O això, o els hi va massa el rotllo de Exprópiese!!!… Exprópiese!!!… Expúlsese!!!
  
Lluís Gibert

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada