dilluns, 28 de març del 2011

NO, NO ERA UNA MULTA

Arribo a casa a l’hora de dinar, obro la bústia i em trobo una carta de l’Ajuntament de Reus entre papers de publicitat esgotadora. Ep, és el típic sobre de paper reciclat que utilitza el consistori per enviar les notificacions! Pujo per l’ascensor pensant que segurament és l’avís del càrrec d’algun impost (circulació, recollida d’escombraries,...). A priori, no li dono més importància. Obro la porta del pis, penjo la jaqueta i llenço la propaganda a les escombraries, concretament a la bossa que ha d’anar al contenidor blau, cal reciclar. Per curiositat obro el sobre municipal i, amb una ullada ràpida i en mil·lèsimes de segon, percebo que no és cap de les notificacions habituals. M’esglaio! No serà una multa, no? Desplego el full de paper i no, afortunadament no és una multa, és una carta del grup municipal de CiU.
“Benvolguda conciutadana, benvolgut conciutadà”, així és com comença l’escrit on el senyor Carles Pellicer, portaveu del Grup Municipal de Convergència i Unió, m’explica que el seu partit no dóna suport al projecte aprovat pel Govern de la ciutat que pretén construir tres edificis de planta baixa més catorze plantes en els terrenys on s’ubica l’antic Hospital de Sant Joan. A més, el mateix portaveu remarca que si ells governen es comprometen a modificar l’esmentat projecte i acaba posant-se a la meva disposició per a qualsevol assumpte.
Vagi per endavant que, personalment, considero que aquest projecte és un despropòsit i un bunyol urbanístic de dimensions considerables. Dit això i com que aquest és el primer cop que el Grup Municipal de CiU es posa en contacte amb mi, em plantejo el següent: o fins ara no fotien cop i per això no deien res, cosa que vull dubtar, o per què ho fan ara? Per què no m’han explicat res més durant la resta de legislatura? No entraré a valorar si cal o no cal que m’expliquin què fan, que entenc que potser no, ja sóc prou gran per assabentar-me tot solet de què passa a la meva ciutat. Ara bé, que ho facin tot just dos mesos abans de les eleccions em sembla una presa de pèl. Pensen estar a la meva disposició durant la resta de legislatura, és a dir quatre anys, o només fins al dia de les eleccions, és a dir, d’aquí a dos mesos escassos? Si us plau, siguem seriosos que ja fa temps que ens afaitem!
Senyors del Grup Municipal de CiU, agraeixo profundament les seves explicacions però m’agradaria més que ho fessin sense intencions electoralistes, no sé si m’entenen. Si us plau, deixin de prendre’ns per imbècils d’una vegada, i això també va per a tota la resta de partits polítics. I, per cert, només per curiositat, qui ha pagat l’enviament de les cartes? Si ha estat el seu partit polític m’és ben igual, però si ha estat l’Ajuntament els hi demanaria un esforç per administrar millor els nostres recursos.

Carles Esporrín

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada